MODERN KUNDPORTAL

Fastum Direkt underlättar tillvaron i din förening. Kundportalen förenklar styrelsearbetet och gör det möjligt att jobba när som helst på dygnet. Här går det att ta ut dagsfärska rapporter, se medlemslista och mycket mer. Kalenderfunktion underlättar planering av styrelsemöten och arkivet säkerställer säker lagring av viktiga dokument. Här finns också möjlighet för föreningen att skapa egen hemsida.

Mina sidor är den del av Fastum Direkt som är synlig för medlemmar och hyresgäster. Fastum Direkt är alltid tillgänglig - i datorn, surfplattan och mobilen.

SÄKER OCH TILLGÄNLIG INFORMATION

Vår kundportal Fastum Direkt har koppling mot Bolagsverket. Via en enkel knapptryckning får den registrerade styrelsen hos Bolagsverket också styrelsebehörighet i Fastum Direkt. De avgående ledamöterna blir av med sin styrelsebehörighet och de nytillträdda blir tilldelad styrelsebehörighet i Fastum Direkt.

DIGITALA DOKUMENT

Få Dokumenten mer lättillgängliga. Som styrelseledamot är det väsentligt att alltid ha tillgång till relevant information och dokumentation för att kunna sköta uppdraget så bra som möjligt.

BLANKETTER & MALLAR

Som styrelse har ni tillgång till en rad olika mallar att använda i ert styrelsearbete.

EGEN FAQ

Ni har tillgång till en egen FAQ som boende i er förening har tillgång till. Det kan gälla regler för renoveringar tex.

FÖLJ MED IN I FASTUM DIREKT

FASTUM DIREKT TEKNIKHJÄLP

WEBBLÄSARE
Webbläsare är programmet du använder på internet. Vi rekommenderar att du håller din webbläsare uppdaterad.

WEBBLÄSAREN MÅSTE ACCEPTERA KAKOR/COOKIES
En kaka eller cookies är en liten fil som innehåller text och sparas på din dator. Cookies behövs för Fastum Direkts funktioner. I de flesta webbläsare är cookies standardinställda att godkännas. Har du valt att neka cookies i din webbläsare, måste du alltså ställa in att du accepterar dem igen för att Fastum Direkt ska fungera.

RENSA CACHEMINNE I DIN WEBBLÄSARE
När du surfar på internet lämnas information om dina besök i datorns cachminne. Det kan behöva tömmas om det blir fullt. Även när vi gjort uppdateringar av Fastum Direkts funktioner kan du behöva tömma cacheminnet.

INLOGGNINGSPROBLEM - BANK ID
Om inloggning med BankID ej fungerar: beror på att du ej har ditt personnummer angivet som kundnummer hos oss. Kontakta Fastum för support.

INLOGGNING MED ANVÄNDARNAMN OCH LÖSENORD
• Om du sedan tidigare har ett konto med användarnamn glömt bort ditt lösenord kan du välja ett nytt. Klicka då på ”Glömt lösenord”, fyll i e-postadress, så skickas ett meddelande till angiven adress. I meddelandet finns en länk där du kan välja nytt lösenord, länken är giltig i ett dygn. Kontrollera att e-brevet inte hamnat som skräppost.
• Möjlighet att på egen hand aktivera ett nytt konto med användarnamn är stängd. Kontakta Fastum för support.

SUPPORT
Telefon 90 220
admin@fastum.se