MODERN KUNDPORTAL

Fastum Direkt underlättar tillvaron i din förening. Kundportalen förenklar styrelsearbetet och gör det möjligt att jobba när som helst på dygnet. Här går det att ta ut dagsfärska rapporter, se medlemslista och mycket mer. Kalenderfunktion underlättar planering av styrelsemöten och arkivet säkerställer säker lagring av viktiga dokument. Här finns också möjlighet för föreningen att skapa egen hemsida.

Medlemmar och hyresgäster kan kontrollera betalningar, avier och kontrakt via Mina sidor. Dessutom är Fastum Direkt är alltid tillgänglig - i datorn, surfplattan och mobilen.

SÄKER OCH TILLGÄNLIG INFORMATION

Vår kundportal Fastum Direkt har koppling mot Bolagsverket. Via en enkel knapptryckning får den registrerade styrelsen hos Bolagsverket också styrelsebehörighet i Fastum Direkt. De avgående ledamöterna blir av med sin styrelsebehörighet och de nytillträdda blir tilldelad styrelsebehörighet i Fastum Direkt.

DIGITALA DOKUMENT

Få Dokumenten mer lättillgängliga. Som styrelseledamot är det väsentligt att alltid ha tillgång till relevant information och dokumentation för att kunna sköta uppdraget så bra som möjligt.

BLANKETTER & MALLAR

Som styrelse har ni tillgång till en rad olika mallar att använda i ert styrelsearbete.

EGEN FAQ

Ni har tillgång till en egen FAQ som boende i er förening har tillgång till. Det kan gälla regler för renoveringar tex.

FÖLJ MED IN I FASTUM DIREKT

FASTUM DIREKT TEKNIKHJÄLP

REKOMMENDERAD WEBBLÄSARE
Webbläsare är programmet du använder på internet. Vi rekommenderar att du använder senaste versionen av någon av följande webbläsare ihop med Fastum Direkt:
• Internet Explorer
• Google Chrome
• Mozilla Firefox
• Apple Safari• Microsoft Edge

Har du en ålderstigen version, är det god idé att uppdatera. Är du osäker på vilken version du har, använd denna länk som visar vilken webbläsare du har.

WEBBLÄSAREN MÅSTE ACCEPTERA KAKOR/COOKIES
En kaka eller cookies är en liten fil som innehåller text och sparas på din dator. Cookies behövs för Fastum Direkts funktioner. I de flesta webbläsare är cookies standardinställda att godkännas. Har du valt att neka cookies i din webbläsare, måste du alltså ställa in att du accepterar dem igen för att Fastum Direkt ska fungera.

RENSA CACHEMINNE I DIN WEBBLÄSARE
När du surfar på internet lämnas information om dina besök i datorns cachminne. Det kan behöva tömmas om det blir fullt. Även när vi gjort uppdateringar av Fastum Direkts funktioner kan du behöva tömma cacheminnet.

PROBLEM MED ATT AKTIVERA KONTO
• Se till att du fyllt i korrekta uppgifter under knappen ”Aktivera konto” på www.fastumdirekt.se Personnummer tio siffror utan streck, ett OCR-nr från en Fastum-avi, och e-postadress.
• Får du felmeddelande ”Email finns redan” är din adress redan inne i systemet och kan vara inmatad av t.ex styrelsen i din förening. Klicka då istället på ”Glömt lösenord”, fyll i e-postadress, så skickas ett meddelande till angiven adress. I meddelandet finns en länk där du kan välja ditt lösenord, länken är giltig i ett dygn. Kontrollera att e-brevet inte hamnat som skräppost.
• Har du fortfarande problem efter ovanstående åtgärder kontakta oss:

Tfn 90 220
admin@fastum.se

PROBLEM MED ATT LOGGA IN
• Om inloggning med Mobilt BankID ej fungerar beror det på att du ej har ditt personnummer angivet som kundnummer hos oss. Använd då istället allternativet att 

logga in med användarnamn och lösenord.
• Fyll i ditt användarnamn på www.fastumdirekt.se. Användarnamnet är ditt kundnummer som vanligtvis är ditt personummer tio siffror utan streck.
• Fyll i ditt lösenord. Om du glömt bort ditt lösenord kan du välja ett nytt. Klicka då på ”Glömt lösenord”, fyll i e-postadress, så skickas ett meddelande till angiven adress. I meddelandet finns en länk där du kan välja nytt lösenord, länken är giltig i ett dygn. Kontrollera att e-brevet inte hamnat som skräppost.

• Har du fortfarande problem efter ovanstående åtgärder kontakta oss:

Tfn 90 220
admin@fastum.se